Reisverhalen van Astrid & Tesse

Nelson, Greymouth, Franz Josef, Wanaka, Queenstown, Milford Sounds

Reisdag 31, NZ dag 9: Nelson - Greymouth Vandaag zijn we van Nelson naar Greymouth gereden. Hier wordt ons de Monteith's brewery tour aangeraden. Dus dit hebben we met bijna iedereen uit de bus gedaan. De brouwerij was heel klein, maar de biertjes smaakten goed! Reisdag 32, NZ dag 10 - Greymouth - Franz Josef Vandaag gaan we naar Franz Josef Glacier, waar een super gave helicopter-hike gaan doen! Mark de chauffeur zette een beetje gas bij zodat we op tijd voor onze helicopter vlucht in Franz Josef zouden arriveren. We kregen de juiste kleding en boots aan, zodat we warm en veilig door het ijs konden lopen en klimmen. De helicoptervlucht alleen al was spectaculair! Het feit dat de piloot een leuke vent was en dat Astrid tijdens de heenvlucht en Tesse terug voorin mocht zitten hielp daar natuurlijk ook aan mee! Ryan, onze gids nam ons mee en leidde ons door de gletsjer heen. Het was zooo gaaf en indrukwekkend! Sommige stukken waren best een beetje tricky omdat ze instabiel of heel smal waren, maar dat maakt het leuk. Na 3 uur door het ijs te hebben gelopen zijn we met de heli terug gevlogen en hebben we de dag afgesloten in de hot pools! De hotpools waren natuurlijk buiten en waren 36 •c, 38•c en 40•c!  Reisdag 33, NZ dag 11 - Franz Josef - Wanaka Vandaag gaan we het mooie Franz Josef verlaten en rijden we naar Wanaka. Onze eerste stop was bij Lake Matheson, wat bekent staat als "mirror lake". Dit vanwege de mooie weerspiegelingen van Mount Cook en mount Tasman. Helaas hadden we de pech dat het regende dus geen weerspiegelingen voor ons!  Een ander vervelend puntje was dat de bus opeens weg was en we 2 uur hebben gewacht tot hij terug was. We hadden geen idee waar hij heen was. Wat bleek.... Busje kapoet! Gelukkig was er toevallig een bus van de concurrent en ja hoor de chauffeur wilde ons wel meenemen! Mariek,  het was zo'n zelfde busje waarmee we in Australie naar Exmouth waren gegaan. Dit keer geen outback luke als chauffeur, maar een nog gekkere kiwi;)  Het was eigenlijk best gezellig met zn alle in een te kleine bus haha. Als "pay back" omdat we met hem mee mochten, moesten we 's avonds naar de bar komen waar zijn groep ook zou zijn. Je raadt het al... een avond vol gekkigheid. Karaoke, stoelendans enz.  Reisdag 34, NZ dag 12 - Wanaka - Queenstown Na een verschrikkelijk koude nacht werden we sochtends opgehaald door een andere bus. Onze chauffeur Mark was nog in Fox Glacier en Beanz de chauffeur van Stray zou pas later vertrekken. Goed een andere bus kwam ons netjes ophalen om ons naar Queenstown te brengen. Eerst nog even prachtige fotos gemaakt bij lake wanaka, want het was een heldere lucht en nu konden we wel weerspiegelingen zien. Richting Queenstown werd het weer steeds beter. Strakblauwe lucht en een stralend zonnetje! We besloten te gaan paragliden! WOW dat was geweldig! We zijn eerst met de auto zover mogelijk coronet peak opgereden, daar zijn we in de skilift gestapt om nog hoger te komen om uiteindelijk nog een stuk bergopwaarts te lopen. De rit in de skilift was al fantastisch mooi! Het hoogste punt van Coronet Peak was het punt waar we vanaf zouden rennen. De lijnen van de parachute werden gecheckt en wij vastgemaakt aan onze ervaren paraglider. Oke ready? Rennen, rennen, rennen en daar gaan we!  Wat fantastisch! Astrid steeg op een gegeven moment met 3sec per meter, daar was die man zelf erg trots op haha. Ook mochten we zelf de parachute sturen en werden er allerlei "enge" capriolen uitgehaald. Het leek of je dan over de kop ging en of je in een achtbaan zat!  Reisdag 34, NZ dag 12- Queenstown-Milford Sounds-Queenstown Vanochtend werden we om 06:25 al opgehaald voor onze daytrip naar Milford Sounds, fjord. Het was ongeveer 4 uur heen en 4 uur terug rijden. Het weer was beter dan voorspeld en de chauffeur vertelde ons dat er ook een mogelijkheid was om per helicopter terug te vliegen naar Queenstown. Dat klonk ons als muziek in de oren, totdat we de prijzen hoorden.. $625 werd ons een beetje te gek! Dus Gewoon met de bus! In milford sounds hebben we een 2 uur durende boottocht gedaan. Dit was super mooi en we hebben zelfs een zeldzame wilde penguin gespot! We waren rond half 7 weer terug in Queenstown. We zijn in de altitude bar wat gaan eten en dorpsgek Liam kwam op ons af. Of we wilden poolen.. In eerste instantie nee bedankt, maar toen kwam Beanz (de Chauffeur die ons had meegenomen toen onze bus kapot ging) en hij vroeg ook of we wilden poolen, dus toch maar een potje gespeeld en werd het een supergezellige avond!

Irene

Leuk om weer te lezen hoe het bij jullie is!! En wat zullen jullie iedere dag weer met veel plezier het fantastische mooie maar ook koude Nieuw Zeeland bewonderen de foto's spreken voor zich..... nog een paar dagen en dan is ook dat deel van jullie reis weer voorbij dan op naar het laatste gedeelte van jullie reis! Liefs xxx

Nicoline

Meiden, meiden, wat een geweldige dingen doen jullie weer en wat een prachtige foto's! Op afstand genieten we met jullie mee... Wat zal dat afkicken zijn als jullie weer thuis zijn... Nog maar niet aan denken! Nog heel veel plezier daar in het land van de kiwi's en we lezen jullie volgende verhaal heel graag! Have fun, girls! Xxx

Marieke

Toen ik vanmorgen wakker werd zag ik een mailtje dat er een nieuw reisverslag was. Die moest ik natuurlijk gelijk lezen! Wat maken jullie veel mee. Wat waanzinnig stoer allemaal! Paragliden, ik zie het mezelf niet gauw doen, ( jij denk ook niet As) maar ben wel super trots op jullie! Moet gelijk weer terugdenken aan de reis in Australie... En volgens mij maken jullie daar nóg veel meer mee als ik het zo lees! Lekker genieten nog van de laatste dagen in NZ. The Cook eilanden komen al in zicht...! :-) Heel veel plezier girls!! xxxxxxxxxx

Klaas

Nou meiden, die zonovergoten vakantie moet nog komen als ik jullie foto's bekijk. Wat een schitterende natuur daar op het zuidereiland. Een beetje koud, maar daar krijg je wel een hoop voor terug, nou ja dat
hebben jullie voornamelijk zelf georganiseerd. Heel erg leuk, die acties die jullie allemaal doen. En Tes, het teveel gestortte is een cadeautje. Veel plezier nog in Nieuw Zeeland en Raratonga.(als ik het goed gespeld heb)
Knuffels en kussen, Klaas

Jac

Lieve meiden,
Wat een leuk verslag weer en prachtige foto's vooral vd gletsjer jullie hebben wel meer actie in Nieuw- Zeeland:een reis om nooit meer te vergeten.Geweldig! Nog veel plezier enverheug me op de volgende serie foto's en bijbehorend verslag.XXXM

Tante Sylvia

Wat een ervaringen allemaal geniet maar lekker verder want de tijd gaat nu heel snel xxx

oma st

Hallo meisjes
op de valreep nog eenberichtje verhalen weer gelezen
Genieten nog maar Fred maakt het ookgoed .
Hij wasvan deweek gestoken door een werkbij als je weet wat dat is .KEURIG/// Nou veel liefsvan opoeeee xxxxx

Tesse

Fijn om dat te lezen opoe! Xxx