Reisverhalen van Astrid & Tesse

Auckland, Thames, Coromandel Peninsula, Rotorua, Taupo!

Reisdag 24, dag 2 Nieuw Zeeland : Auckland - Thames Vanochtend gingen we vroeg op pad. De Magic Bus naar Thames vertrekt om 07:10. We moeten in Thames stoppen omdat dit de doorgang is naar Coromandel. De Coromandel escape is een extra pas die we aan ons ticket hebben toegevoegd. Hier schijnt de kust geweldig mooi te zijn. Dus op naar Thames. We kwamen om 10:00 al aan bij ons hostel. Het is nu een hostel, maar vroeger was dit het Lady Bowen Hotel, het oudste gebouw in Nieuw Zeeland. Onze kamer is in ieder geval prima! Het is zaterdagochtend wat betekent dat er een kleine markt is. Het was wel leuk, maar heel klein. Het bleek ook dat alles op zaterdag verder dicht was, dat maakte Thames voor ons een beetje saai. Het was ook geen mooi weer, dus lekker wandelen zat er ook niet in. We hebben s middags in het hostel een filmpje gekeken. Morgen gaan we naar Coromandel, daar moet het mooi zijn! Reisdag 25, dag 3 Nieuw Zeeland - Thames-Coromandel-Whitianga. Na een rustig dagje in Thames werden we vanochtend opgehaald voor onze busrit via Coromandel naar Whitianga. Onderweg werd het landschap al mooier en werden we al blijer! Aangekomen in Whitianga, bij On the beach backpackers vroeg de eigenaresse van het hostel wat onze plannen voor vandaag waren en hoelang we de tijd hadden in Whitianga. Wij blijven maar 1 nacht.. We wilden graag naar Cathedral Cove en Hot Water Beach waar je als het goed is een gat in het zand kan graven en er dan warm water naar boven komt. Omdat we maar 1 dag hebben raadde ze ons aan om een auto te huren en er zelf heen te rijden. Dat is eigenlijk onze enigste optie. Maar omdat het zondag is, is het autoverhuurbedrijf eigenlijk gesloten.. Ze belde de eigenaar van het bedrijf toch op en de man was zo aardig om ons toch een auto te verhuren. Met ons stapte er ook de duitse Elif uit en die wilde ook wel mee. Oke scheelt weer in de kosten! Astrid heeft in Australië ook al aan de linkerkant van de weg gereden en is hier ook achter het stuur gestapt! Dat voelde weer goed! Helaas was het geen mooie keessie, die we overigens erg missen, maar een kleine witte nissan. We zijn eerst naar Shakespeare Cliff gereden vanwaar we een prachtig uitzicht hadden over een mooi strand. Het bleek Cook Beach te zijn en we zagen een pad dat helemaal tot het strand liep. We besloten de afdaling naar Cook Beach te wagen! Wow wat mooi! Het leek wel het decor van Lost! Toen moesten we weer terug omhoog, dat was een beste klim haha. Daarna zijn we doorgereden naar Cathedral Cove, waar ons een wandeling van 45 min heen en 45 min terug stond te wachten. Het was een pittige hike maaar het was elke zweetdruppel waard. Wat was dat prachtig! Een prachtig strand en grotten en grote rotsen in zee. Hier hebben we een tijdje doorgebracht totdat we op de klok zagen dat we terug moesten lopen. We moesten namelijk tussen 6 en 7 bij hot water beach zijn. De hot water pools kun je alleen maken bij laagtij. We waren er al een beetje eerder samen met nog wat andere toeristen.  Het lukte ons niet zo goed om het warme water te vinden, dus we hebben gewacht tot het iemand anders lukte haha. En jawel het kon ook niet anders dan... De duitsers hadden een prachtige kuil gegraven en tada een hot water pool!  Het water was gewoon heet, op sommige plekken verbrandde we onze voeten. Het was erg koud maar omdat het water zo warm was zijn we toch in bikini in de hot water pool gaan zitten. Wat een gave ervaring! In het donker onder de sterrenhemel in een hot water pool op een strand in Nieuw Zeeland! Reisdag 26, dag 4 Nieuw Zeeland- Whitianga - Thames - Rotorua Vanochtend moesten we al vroeg op pad om te auto terug te brengen. Gisteravond regende het in Whitianga en was het aardedonker dus hadden we de auto meegenomen naar het hostel. De bus zou ons om 07:30 ophalen voor onze rit terug naar Thames van waaruit we naar Rotorua gaan. Dit betekende dus dat wij om 06:00 uit bed gingen en netjes de auto hebben ingeleverd en terug zijn gelopen naar het hostel. We hadden trouwens een hele unit aan het strand voor ons zelf! De bus was netjes op tijd en in Thames pakten wij de Magic Bus naar Rotorua en Elif de bus terug naar Auckland. Dit keer hadden we een grote bus met Ross als chauffeur. Hopelijk werkt wifi in deze bus wel... Maar nee natuurlijk niet! Overal adverteren dat magic gratis wifi in de bus heeft, maar dan werkt het niet! Op naar Rotorua, dat stad waar het naar "rotte eieren" moet stinken.. Onderweg hebben we een lunchstop gemaakt bij de filmset van Lord Of The Rings! Hier kon je een movie set tour doen zodat je de hobbit huisjes enz kon zien. Maar wij gaan door naar Roturua. En ja hoor de geur van eieren kwam ons tegemoet! Het is een zwavelgeur dat uit de aarde omhoog komt. We besloten wel om voor vanavond een maori experience te boeken.  De bus zette ons af bij het hostel. De buschauffeur overnacht hier ook dus kunnen we morgen weer als eerst in de bus. Om 17:45 kwam de maori ons ophalen. De weg ernaar toe was al leuk. Chauffeur Kahu leerde ons wat woordjes in Maori en vertelde hoe de avond zou verlopen. Ook moest er een (mannelijke) chief aangewezen worden die onze groep zou vertegenwoordigen. Will uit USA wilde dit graag doen. Toen we daar aankwamen moest onze leider toestemming krijgen om met ons het maori dorp in te mogen. Hier ging een haku, ("agressieve" danssoort) aan vooraf. Bij deze dans maken de maori hun ogen heel groot, schreeuwen ze en steken hun tong zo  ver mogelijk uit. Uiteindelijk kwam de maori chief en werd er een vredesoffer gedaan. We mochten de village in. De maori mannen hebben tattoeages in het gezicht. Hoe meer tattoeages, hoe hoger in rang. In kleine groepjes werden we langs huisjes geleid waar de maori ons op interactieve wijze dingen over de maori cultuur leerden. Astrid werd als vrijwilliger uit het publiek gehaald om een maori spel te spelen. We zijn ook allebei met de Maori chief op de foto gegaan. Ook werd er een hangi voor ons bereid. Hangi is een maaltijd die onder de grond wordt gekookt. We kregen te zien hoe het eten uit de grond werd gehaald. Voordat we gingen eten kregen we nog een dans/zangshow te zien met weer die "enge" gezichten. Het eten smaakte goed!  Toen we we weer terug gebracht werden naar ons hostel kregen we een maori afscheid van onze chauffeur Kahu. Twee keer met de neuzen tegen elkaar.  Reisdag 27, dag 5 Nieuw Zeeland: Rotorua-Taupo -> Cliffswing! Het verhaaltje over vandaag wordt kort want de dag is nog niet voorbij. Maar we hebben zojuist iets gedaan waar we zelf best een beetje trots op zijn en dit met jullie willen delen... We hebben de cliff hanger extreme swing gedaan, het zusje van de bungy jump!! We gingen met zn tweetjes tegelijk naar beneden.. Toch wel een beetje nerveus maar we zaten vast en geen weg meer terug. Meneertje zou aftellen, maar dat vond hij toch niet zo leuk dus vanuit het niets vielen naar beneden!!wow wat ontzettend gaaf!!! We hebben de dvd, dus bewijs dat we gegaan zijn haha! ps we gaan ons best doen de foto's erbij te zetten maar op de een of andere manier werkt het internet hier niet zo goed als in Amerika!

Tante marianne

Wat een lang verslag en wat hebben jullie al veel gezien en gedaan in een paar weken. Geweldig hoor. Xx

Irene

Geweldig om te te besluiten om te gaan jumpen.....onwijs stoer maar ben benieuwd naar de film om te horen hoe hard jullie gegild hebben haha. Je vader vind jullie verhalen en foto's ook fantastisch en geniet ervan ....hij bekijkt ze natuurlijk dagelijks!! Liefs van ons xxx

greet

wat n verhaal spannend hoor ,en dan bij die maori dans jullie hebben daar veel gezien!En dat jumpen lijkt mij ook gaafffff,lekker gillen als je gaat ha ha!groetjes xx

Judith

Haha, geniaal meiden! Stoer!!

Marieke

Wowwww stoer zeg! Zou ik echt nooit durven! Had het verhaal over de kuil al van mama gehoord! Kon ook niet missen dat een Duitser dat wel voor elkaar krijgt ;-)
Kijk alweer uit naar het volgende verhaal! Enjoy Enjoy Enjoy!!!!!!!!!! Xxx