Reisverhalen van Astrid & Tesse

Een nieuw avontuur in Nieuw Zeeland!!

Dag 21-22-23 - LA - Manhatten Beach - LAX - Auckland Dit is het dan, onze laatste dag in Amerika! Onze vlucht naar Auckland ging pas om 22:30 dus we zijn eerst nog met de shuttle bus naar Manhatten Beach gegaan. Het was helaas niet echt zonnig dus we waren eigenlijk aan het wachten tot de bus weer terug kwam.  We zagen het al iedere keer misgaan met die shuttle bus dus we besloten lekker vroeg naar de luchthaven te gaan. Om 18:30 stapten we in de bus naar LAX. Hier ingecheckt voor onze vlucht naar Auckland! De koffers gingen door een x-ray machine en als ze wat geks zagen moest je je koffer openmaken. Die van ons waren oke en we konden door naar de paspoort controle. Om 21:45 mochten we boarden. We hadden stoelen 45k en 45j. Toen de stewardess onze boardingpassen scande ging er een rood lampje branden. We moesten terug naar de bali omdat we een seat change hadden. Oke geruild naar 36b en 36c. Deze stoelen waren een van de voorsten van de economy class en 36c had lekker geen stoel voor zich! We hebben weer films gekeken (Snow white and the huntsman, The Raven, Mission Impossible.) Verder hebben we gelukkig een paar uurtjes geslapen.  Day 1 NZ (Day 23) We zijn 5 sept vertrokken en 12 uur later zijn we op 7 september geland. We hebben 6 september overgeslagen! Californië en Nieuw Zeeland liggen allebei aan het uiteinde van de tijdzones. Het is in Nieuw Zeeland 14 uur later dan bij jullie in Nederland, dat maakt het contact een beetje lastig.. Nadat we geland waren, de douane procedures goed zijn doorgekomen en de koffers hebben gehaald, zijn we in de airport express bus gestapt die ons dichtbij ons hotel All Seasons Auckland bracht. We waren de super steile straat al opgelopen toen we erachter kwamen dat we het hotel voorbij zijn gelopen. Lekkere mutsen zijn we ook haha. Koffertjes de straat af laten rollen(grapje) en ja hoor daar zat het hotel, bijna aan het begin van de straat! Die man bij de receptie had ons al voorbij zien lopen. Gelukkig mochten we de kamer al in maar toen we daar kwamen schrokken we een beetje. Het was een klein benauwd hok waar 2 mini bedjes ingepropt waren en een mini raampje dat tegen een muur aankeek. Ja doeeei dat gaan we niet doen. Wij terug naar de receptie dat we een andere kamer wilden. Oke dan wordt het wel een tweepersoonsbed ipv 2 aparte bedden. Oke geen probleem, dat zijn we intussen wel gewend. Deze kamer is op de 14e verdieping en heeft uitzicht op de haven. Het is nog niet groot, maar beter dan optie 1. Het was pas 09:00 maar we zijn gelijk de stad in gegaan. Eigenlijk ligt alles op loopafstand van het hotel. We zijn eerst naar de haven gelopen. Daarna hebben we het magic bus kantoor opgezocht waar we morgenochtend moeten opstappen. We gaan namelijk per bus Nieuw Zeeland door reizen! Helaas geen Keessie tijdens dit avontuur! Gelukkig zijn we het kantoor gaan opzoeken want het was niet eenvoudig te vinden. Uiteindelijk zat het best dichtbij het hotel. Dat moet lukken. Daarna zijn we naar de Skytower gelopen die boven de stad uittorent. We hebben een groot deel van de stad door gelopen maar we wisten niet zo goed wat te doen. Een boottocht leek ons wel leuk maar daarvoor was het een beetje te  koud. We zijn in de trein gestapt en zijn naar Sylvia Park gegaan. Dit is de grootste shopping mall van Nieuw Zeeland. Wij vonden het niet zo groot, maar Nieuw Zeeland is ook maar een klein land, met maar 4,3 miljoen inwoners. En in Amerika was natuurlijk alles huge! We moeten even omschakelen! We hebben ons wel vermaakt in se shoppingmall.  Omdat we toch een lange vlucht hebben gehad waren we het aan het eind van de dag toch een beetje zat en zijn naar de hotelkamer gegaan. We hebben zin in morgen, dan stappen we in de bus en begint ons Nieuw Zeeland avontuur echt! We gaan eerst naar Thames, van waaruit we naar Coromandel gaan.

Irene

HAllo meiden het klinkt allemaal zo easy maar wat een avontuur en wat een ervaring!! Leuk weer even via de ap contact te hebben gehad en ....aan jullie hoeven we niet te vragen wat deed je op 6 september haha wel apart hopelijk niet te veel last van een jetlag en nu benieuwd zijn hoe Nieuw Zeeland is maar kunnen we vast bewonderen via de foto's. Liefs van ons xxx

Hanneke Hengsdijk

Meiden, wat een avontuur, zo even over de continenten reizen alsof het niks is. Wel apart dat je een dag mist, dat is wel een dag die je je altijd zal herinneren, dus dat is het positieve eraan. Veel reisplezier verder en geniet van alles. Dikke kus van de Hengsdijken. X

an,tom en quinten

Hoi hoi, wat een leuk verhaal weer, jullie maken veel mee, ontzettend gaaf en wat een ervaring. Heel veel plezier met jullie reis door nieuw zeeland xxx van ons

Marieke

Hey zussie en Tess!
Wat raar hè van 10 uur vroeger naar 14 uur later!
Gaan jullie met een vaste groep reizen of stappen jullie steeds in een andere bus? Heel erg veel plezier en tot het volgende verhaal :-) Xxxx!!

Judith

Waaaaauw, have fun in Nieuw Zeeland! Groetjes vanaf de andere kant van de wereld ;) xxx

Elize

Hey meiden,
Zo te lezen hebben jullie het nog naar jullie zin! Tot het volgende verhaal! Xxxxx

Nicoline

Gaaf hoor meiden, globetrotters!! Lijkt me heel bizar om gewoon en dag over te slaan! Nieuw-Zeeland is vast ook prachtig, maar ook heel anders dan California.... en zonder Keessie gaan jullie het vast ook wel redden. Anders had je on the left moeten rijden... ;-) Dus nu lekker genieten van een chauffeur... haha! Geniet ervan en tot het volgende verhaal!

Dikke kus van FJ, Nando en Nic