Reisverhalen van Astrid & Tesse

Taupo - Waitomo - Tongariro National Park - Wellington - Picton - Nelson

Reisdag 28, Nieuw Zeeland dag 6 - Taupo - Waitomo - Tongariro National Park Brrr koud!! Om 07:30 stonden we op de bus te wachten. Er was een blauwe lucht, maar verdomde koud! De temperatuur lag tegen het vriespunt... Onderweg naar Tongariro National Park hebben we een stop gemaakt in Waitomo waar we de Footewhistle cave in zijn gegaan om de glowworms te bekijken! We wilden dit eigenlijk doen door te gaan blackwater raften, maar het was te koud om in het nog koudere water te gaan! Wel jammer, maar ook lopend door de grot kwamen we heel veel glowworms tegen en hoe meer onze ogen aan het donker gewend raakten, hoe meer glowworms we zagen! Het was net of we onder een sterrenhemel liepen! Na het cave avontuur gingen we verder naar Tongariro National Park, waar een paar weken geleden de tongariro vulkaan een uitbarsting heeft gehad. Onderweg werd het kouder en kwamen we in de sneeuw terecht.... Daar hadden we niet op gerekend haha. Gelukkig zien we de humor er wel van in! We hebben vandaag ook de interislander ferry geboekt voor onze overtocht van het Noorder naar het zuider eiland. Deze 3 uur durende tocht brengt ons van Wellington naar Picton, waar als het goed is de Magic bus op ons staat te wachten om ons naar Nelson te brengen. Reisdag 29, Nieuw Zeeland dag 7 - Tongariro National Park - Wellington Vannacht heeft het gesneeuwd, maar toen we 's ochtends wakker werden was er een winterse heldere blauwe lucht en scheen de zon! We hadden een heel mooi uitzicht op de Tongariro Vulkaan! Indrukwekkend!! Onderweg in de bus naar Wellington hadden we vele mooie uitzichten waaronder besneeuwde bergen. Toen we het National Park uitreden werd de temperatuur ook aangenamer, namelijk 18 graden. In Wellington stond een stevige wind maar daar kleden we ons gewoon op! De bus reed ons Mount Victoria op, waar we een prachtig uitzicht hadden over Wellington. Van chauffeur Ross  krijgen we niet echt hoogte maar hij was toch iets attenter dan we dachten. Hij zette ons af bij onze accommodatie die eigenlijk niet op zijn route lag. Na het inchecken zijn we de stad ingegaan. We besloten een ritje met de cable car te maken! In San Francisco hadden we dit overgeslagen, dus in zusterstad Wellington moesten we natuurlijk wel gaan!  Morgen verlaten we het noorder eiland en gaan we met de ferry naar het zuider eiland!  Reisdag 30, Nieuw Zeeland dag 8 - Wellington - Picton - Nelson Vandaag staat de ferry tocht van wellington naar picton op de planning! Gelukkig zit het treinstation vanwaar we een shuttle bus moesten pakken tegenover ons hostel. Om 8:15 vertrok onze ferry! Een prachtige 3 uur durende overtocht die ons van het noorder naar het zuidereiland van Nieuw Zeeland bracht! Het uitzicht onderweg was fantastisch mooi! Toen we aankwamen in Picton stond onze nieuwe chauffeur Mark op ons te wachten. Hij zag eruit als een norse man, maar blijkt toch vriendelijk te zijn! Onderweg naar Nelson hebben we een stop gemaakt bij een wijngaard en hebben we voor 2 dollar lekker wijntjes geproefd! We merkten wel meteen dat het zuider eiland qua landschappen indrukwekkender is en we ook weer van de road tripjes genieten! Toch missen we wel een beetje de vrijheid van een eigen auto. We kwamen pas eind van de middag in Nelson aan waardoor we niet echt tijd hadden om nog iets te ondernemen. We wilden graag naar het Abel Tasman National Park, maar dan hadden we een nacht langer in Nelson nodig. Doordat Magic Bus op winterschema rijdt, kan je alleen of 1 nacht of 3 nachten in een plaats blijven en zoveel tijd hadden we niet in ons schema. Dus helaas pindakaas geen Abel Tasman!  De volgende plaats op de planning is Greymouth, waar we naar een bierbrouwerij gaan en we hebben ons ingeschreven voor een heli-hike ice explorer door Franz Josef! Hopelijk laat het weer de helicoptervlucht toe!

Irene

Wat een temperatuur verschil zeg van bloedje heet naar sneeuw in een paar dagen......ook de natuur en cultuur is natuurlijk totaal verschillend!! Ga zo even googelen naar Wellington om te zien hoe de plaats eruit ziet en naar de cable car. Veel plezier en hoop dat die heli tour jullie veilig terug brengt! XXX

Dee

Oehhhh wat koud! Hoorde al van m'n vriendinnetje van vorig jaar uit Christchurch (ze is nu hier) dat er sneeuw gevallen was.. even wennen!

Heel veel plezier en hopelijk de heli gewoon kunnen doen!

Miss youuuuuu! X

mutti

Wat een leuk verslag weer en zoveel verschil in temp brrr.had Nelson en Greymouth al opgezocht.Fraai nu FJ :)nogXXXM

Nicoline

Hoi meiden, wat een prachtige avonturen maken jullie mee! We genieten op afstand met jullie mee. Prachtige foto's ook zeg! En af en toe zie je wel dat het koud is.... :-) Nu naar FJ...nou Tesse weet hoe leuk de echte FJ is, dus zijn naamgenoot is vast ook top! ;-) geniet nog lekker daar en veel liefs van ons!

greet

dat is wel n overgang,van warm naar koud ,maar goed kleden gaat het wel goed komen!leuke foto,s en jullie zien wel veel ,ik heb weer genoten van jullie verhaal het ziet er allemaal mooi uit. ik kijk weer uit naar jullie avontuur! groetjes van hier uit noordwijk

Marieke

Hi Sissy en Tess!
Las vanmorgen op FB over de paragliding! Ben benieuwd naar jullie volgende reisverslag en foto's!! Hoe stoer!!
Tot gauw!!! xxxxxxxx