Reisverhalen van Astrid & Tesse

Het laatste deel van een geweldige reis.. Queenstown, Lake Tekapo, Christchurch, Auckland, Bay of Islands, Auckland, Cook Islands, LAX, Amsterdam Schiphol!!

1 oktober 2012
Vandaag zijn we na twee lange vluchten weer terug op Nederlandse bodem! Maar we hebben jullie steeds zo goed op de hoogte gehouden en het laatste gedeelte van onze reis hebben we nog niet met jullie kunnen delen, dus bij deze onze laatste avonturen!

Queenstown - Lake Tekapo

Na onze belevenissen in Queenstown stonden we 's ochtends vroeg weer op de bus te wachten om naar Lake Tekapo te gaan. En jawel hoor, onze chauffeur Maaarrrkkk (die bij de kapotte bus moest achterblijven) kwam ons weer ophalen! We zitten steeds voor in de bus en Marrkkie vindt ons blijkbaar erg grappig, want hij moet steeds om ons lachen. We zijn natuurlijk ook hartstikke leuk haha.
Lake Tekapo is een klein maar mooi plaatsje. Voor ons was er niet heel veel te doen, omdat we geen tijd hadden voor hikes. We hebben lekker door het dorpje gewandeld, filmpjes van het paragliden en de swing terug gekeken en een beetje gerelaxed.

Lake Tekapo - Christchurch

Vandaag staat Christchurch, de stad die getroffen is door de aardbevingen op het programma.
Toen we aankwamen in Christchurch schrokken we toch wel een beetje van de enorme schade die er nog steeds in de stad is. Op het nieuws krijg je wel mee dat het heel ernstig is geweest, maar pas als je met eigen ogen de verwoestingen ziet, dringt het tot je door. Er wordt hard gewerkt om de stad weer op te bouwen, maar dit gaat zeker nog jaren duren...
Onze slaapplaats was best wel bijzonder. We sliepen in een stapelbed in een cel van een oude gevangenis. Het voelde ook echt nog als een gevangenis aan! Maar gelukkig zijn we de volgende dag 'ontsnapt ' en hebben ze onze niet kunnen pakken!

Christchurch - Auckland

Onze reis door het prachtige zuid eiland zit er helaas weer op. Vandaag vliegen we weer terug naar Auckland, waar ons Nieuw-Zeeland avontuur begon.

Auckland - Bay of Islands - Auckland

Als laatste deel van onze reis door Nieuw Zeeland gingen we naar de Bay of Islands, wat in het noorden gelegen is. Hier hebben we vanaf Paihia een dolphin cruise gedaan. Helaas geen dolfijnen gespot, maar wel over een ruige zee naar het punt 'Hole in the rock' gevaren.

Auckland - Rarotonga (Cook Islands)

Dat was het dan.. Nieuw Zeeland, Aotearoa, Land of the long white cloud (De maori naam voor Nieuw Zeeland) heeft veel indruk op ons gemaakt. Een fantastisch mooi land, waar je met gemak nog veel meer tijd zou kunnen doorbrengen. Voor ons is het tijd om verder te gaan. Om onze reis af te sluiten, staan ons nog 5 dagen paradijs te wachten, namelijk de Cook Islands!
De vlucht naar Rarotonga verliep goed. We hebben weer een beetje aan tijdreizen gedaan.. We zijn terug in de tijd gevlogen. Onze vlucht vanuit Auckland vertrok op dinsdag 25/9/12 om 23.15 en we kwamen aan op Rarotonga op dinsdag 25/9/12 om 01.10. We beleven 25 september 2012 dus 2 keer! 1 x in Nieuw Zeeland en 1x op de Cook Islands.
Onze eerste dag op de Cook Islands was helaas niet erg zonnig. Wij verblijven op muri beach, een prachtig gedeelte van het eiland. Omdat het weer niet heel mooi was, besloten we om naar Avarua te gaan om wat boodschappen in te slaan. Ook hebben we hier onze tours en activiteiten gelijk geboekt. We gaan naar een Maori Avond in Te Vara Nui Village en hebben de Koka lagoon cruise geboekt. Te Vara Nui was meteen dezelfde avond. We werden meegenomen door het dorp waar we uitleg kregen over het leven van de Maori op de Cook Islands. Daarna stond er een heerlijk maal op ons te wachten en kregen we een prachtige show te zien.

De volgende dag zijn we met een kayak naar een 'onbewoond eiland' gevaren. Het is echt een paradijsje.

Astrid wilde toch wel graag gaan duiken, dus zijn we informatie gaan vragen bij Rarotonga Divers. Het was eigenlijk zo gepiept. 2 duiken geboekt voor donderdag en Tesse mag mee op de boot!
'S ochtends was Astrid toch een beetje zenuwachtig, want haar laatste duik was vorig jaar oktober en samen met haar broer. Nu moest deze grote meid het toch helemaal zelf gaan doen haha. We moesten om 08:30 bij het divecentre zijn en daar bleek dat Astrid een privéduik kreeg. Dat is een luxe!
Het duiken was fantastisch. Het water was super helder en Astrid voelde zich zodra ze in het water was op haar gemak. Shaun liet alle mooie plekken zien en wees de bijzondere vissen aan. Astrid heeft haar diepterecord dik verbroken.. 34.8 meter was het diepste punt en nog steeds kon was de oppervlakte zichtbaar! De tweede duik was een wrakduik, ook heel bijzonder! SWEET AS, gewoon gedoken op de Cook Islands!!

Onze laatste activiteit op het programma is de Koka Lagoon Cruise. De zon scheen en we zijn met een boot door de lagoon gevaren. We zijn gestopt bij een plek waar we konden snorkelen. De crew van de lagoon cruise had een stuk rauwe tonijn mee waardoor er ineens superveel vissen rond ons zwommen. Na het snorkelen gingen we naar een eiland waar we lunch kregen. Captain Awesome 1 was kampioen palmboom klimmen en gaf maar wat graag een demonstratie. Petje af.. in 6 sec een palmboom in klimmen en weer terug op de grond staan. Dit moet pijn doen haha.

En toen was het zover... Onze reis komt tot een einde.
Omdat alles op 'eiland tijd' gaat en dus nooit iets op tijd gaat, zijn we ruim op tijd naar de bus gegaan. We hebben zeker een uur gewacht voordat er eindelijk een bus kwam die ons naar de luchthaven bracht. Daar ingecheckt voor onze eerste vlucht naar LAX. Willen we daar door de paspoortcontrole, lopen we tegen een bord 'DEPARTURE TAX' aan. Are you kidding me? Eerst het bord genegeerd en gedaan of we gek waren. Maar helaas we moesten betalen om het land te mogen verlaten, en dan wel $55 per persoon. We waren niet van plan om langer op de Cook Islands te blijven dus toch maar die $55 betaald. Toen konden we beginnen aan het eerste deel van onze terug vlucht. Een 10 uur durende vlucht. Aangekomen op LAX hadden we maar een krappe 2 uur de tijd voor onze aansluiting naar Amsterdam Schiphol. In Amerika moesten we ook weer eerst langs customs, onze koffers van de band plukken, opnieuw afgeven en onze boardingpassen ophalen. Op het laatst kregen we het toch een beetje benauwd want de tijd begon te dringen, maar kantjebord hebben we het gehaald! Het allerlaatste stuk van LAX - AMS Schiphol. Ook weer ruim 10 uur vliegen. Op schiphol stond onze familie op ons te wachten!!

We hebben 7 fantastische weken gehad en vonden het leuk dat jullie ons via onze reisverhalen hebben gevolgd en zo een stukje hebben meegereisd!

Liefs Astrid & Tesse

Tante Wil

Meiden wat hebben jullie een geweldige reis gemaakt met hele mooie verhalen voor ons.
En nu weer veilig thuis in ons kikkerlandje haha.
Maar voor jou niet lang As want over anderhalve week lokt Turkije we hebben er zin in.
Bedankt voor alle mooie verslagen xxx

Nicoline

Welcome home, sweeties! Maar wat zal dat afkicken zijn na zo'n geweldige reis! We hebben genoten van jullie verhalen en zijn heel benieuwd naar de film van Tesse! Tot heel gauw en veel succes met acclimatiseren!

Veel liefs en dikke zoen van ons!

Stephan en Corrina

Wat een super reis hebben jullie gemaakt! Er zullen er maar weinig zijn die zoveel gedaan en gezien hebben in 7 weken! Ik werd soms al moe bij het lezen ervan... Nu heerlijk nagenieten/bijslapen en bijkomen van de jetlag, die gaan jullie vast en zeker krijgen. Enne...As, de volgende X duikt Steef met je mee (of ga je in Turkije alweer duiken?)!!! X

Marianne

Geweldig,wij hebben genoten van jullie verslagen.xx

Irene

Wat fijn om al jullie ervaringen te lezen maar vooral heel fijn om heerlijk thuis foto's filmpjes en alle verhalen te horen ......Astrid en Tesse fantastisch wat jullie allemaal hebben ondernomen en gezien hebben!......en bedankt dat wij zo mee kunnen genieten het lijkt net dat wij in gedachten zo met jullie zijn mee gereisd haha!!
Nu benieuwd naar de videobeelden vanmiddag xxx

Hanneke

Wat een fantastische verhalen en belevenissen. Dit neemt niemand je weer af. Het zal wel even acclimatiseren worden, maar jullie hebben nu zo vaak moeten omschakelen dat dit ook wel weer zal lukken . Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn en zo genoten hebben. En bedankt dat wij mochten meegenieten. Dikke kus. X

greet

Astrid & Tesse
ik wil eerst jullie bedanken!ik heb genoten wat jullie mee maakte, en gezien hebben het is echt n mooi boek geworden mooie foto,s gemaakt ,wij hebben genoten ook de Jongens vonden het leuk!Dat heb je maar mooi gedaan ,dat kunnen ze jullie niet meer afnemen! geweldig,anders kan ik niet zeggen!En belangrijk is weer gezond weer thuis yes yes !! groetjes van ons de Bergjes

Rinus en Corry van Duijvenbode

Bedankt voor alle leuke verhalen. Wij hebben genoten