Reisverhalen van Astrid & Tesse

Day 18 - 21 ; California the end!

Dag 18 - San Francisco-> Salinas(Monterey) Gelukkig was vannacht onze allerlaatste nacht in een gedeelde slaapkamer! Dit is niks voor ons we vinden andere mensen in onze kamer maar irritant haha. Ons plan waa uitchecken, ontbijten en onze reis vervolgen naar Salinas.  Het ontbijt was van 7-11 maar om 08:00 was de ontbijtzaal nog niet open dus wij vragen wanneer die dan wel opengaat. Dat mens bij de receptie was super onaardig en had een sik(een echte geiten sik!) "I dont know, when she gets here" oke bitch.. Uiteindelijk kwam ze opdraven en iedereen stormde naar binnen.  Na het ontbijt weer in keessie gestapt en begonnen aan onze reis terug naar LA via de Highway One.  Onze eerste overnachting is in Salinas vlakbij Monterey. Helaas blijft de fog ons in de wegzitten en de weg naar Salinas leek wel een spookverhaal. In Salinas konden we nog niet inchecken dus we zijn naar Monterey gereden. Daar was het zonnig en super leuk! Er was een gezellige fishermans wharf waar we zeehondjes en pelikanen hebben gespot. Aan het eind van de dag hebben we nog even 2 uurtjes op strand gelegen. Morgen gaan we via Carmel naar San Simeon onze laatste stop voor LA! Day 19 - Salinas -> San Simeon - Pacific Highway One Vandaag zijn vati en muttie Hulsebosch 32 jaar getrouwd! Even  bij een MC Donalds gestopt want Astrid wilde ze toch even feliciteren! Daarna zijn we weer naar Monterey gereden vanwaar we de 17-mile drive hebben gereden. Helaas weer die mist waardoor het uitzicht minder mooi was dan "normaal". We zijn gestopt bij Carmel waar we op strand gepicknicked hebben. Daarna zijn we via de bekende Highway One doorgereden naar San Simeon. Onderweg hebben we hele mooie dingen gezien waaronder de Bixby Bridge!! We waren er eerst overheen gereden... Shit dat was 'm al!! Op de rem, in zn achteruit en terug met Keess! Dit hoogtepunt van de highway one moeten we vastleggen! Gelukkig hebben we dat gedaan, wow wat gaaf!  Daarna doorgereden naar onze Lodge. Vlakbij ligt ook Hearst Castle, dus daar zijn we ook langs gereden! Onze lodge ligt aan het strand en vlakbij lagen op strand elephant seals (zee-olifanten). Dat was een leuk gezicht zeg!  Morgen is ons laatste stukje road trip.. Langs de kust naar LA. Day 20 - San Simeon -> LA We hebben heerlijk geslapen in onze 2 bedroom kamer aan het strand. Het was een beetje fris 's nachts dus we konden al ruiken dat er zeevlam was. Vandaag gaan we voor de allerlaatste keer met Keessie de weg op. We hebben Highway One afgereden en hoe meer we richting LA kwamen hoe zonniger het werd! Dit vonden we misschien wel het mooiste stukje highway one. (kan ook komen omdat nu het zonnetje scheen en dan ziet alles er mooier uit) We hebben vaak de auto langs de kant gezet om foto's te maken. Bordjes; warning, keep out, lebensgefahr zien we over het hoofd want we willen die mooie plekjes zien haha. Voordat we Keessie weer thuis moesten brengen zijn we in Santa Monica gestopt. Het officiële eindpunt van route 66! De bekende pier van Santa Monica heeft een attractiepark, winkeltjes en restaurantjes. Erg gezellig!! Ook hebben we nog even op het strand gezeten, super mooi!! En toen was daar het droevige moment... Het afscheid van onze lieve vriend Keessie. Het ging té snel.. Koffers eruit en wegwezen! We waren een beetje verdrietig want keessie gaf ons 3 weken lang het gevoel van ultieme vrijheid! Bepakt en bezakt zijn we in de alamo shuttle naar LAX gereden vanwaar we in de shuttle terug naar ons eerste motel gingen.  Ons California avontuur is ten einde.. De tijd is voorbij gevlogen en we hebben van ieder moment genoten! De hoogtepunten waren; Universal Studio's Seaworld Hollywood&Walk of Fame Helikopter vlucht boven de Grand Canyon Las Vegas Route 66 Golden Gate Bridge Alcatraz Pacific Highway One Het rijden met Keessie!! Dus eigenlijk alles!! We sluiten het california avontuur af maar we beginnen een nieuw avontuur in New Zealand!

Caroline

Waar iig geen mist meer zal zijn;-)

Marieke

WOW! Jullie hebben er een te gekke reis van gemaakt door California en gelukkig hebben jullie het advies van die vrouw opgevolgd om toch voor Keessie te kiezen! ;-) Nu weer verder met z'n 2tjes, een nieuw avontuur tegemoet. Safe flight voor vanavond maar eerst nog genieten van de laatste dag LA! X

FJ, Nic en Nando

Wat geweldig om jullie zo door de USA te volgen, meiden! Echt heel gaaf! Morgen naar New Zealand, naar de kiwi's! Goede vlucht en we zijn superbenieuwd naar jullie avonturen daar! Geniet ervan! xxxx

mutti

Lieve meiden heb Tesse vanmiddag/bij jullie vanochtend al gesproken,maar nogmaal goede vlucht en we treffen elkaar volgende week weer.Heb volop genoten van California en verheug me op Nieuw Zeeland.Veel liefs xxxxxm

Tante wil

Meiden een hele goede vlucht gewenst en we horen wel weer hoe het in Nieuw Zeeland is.xxx

mutti

Hebben jullie nog genoeg foto's?Als je begrijpt wat ik bedoel?XXXXM

greet

ik heb genoten van jullie 3 weken trip ,veel gezien ,leuke foto,s keessie heeft zeker zijn best gedaan die heeft jullie overal naar leuke dingen gereden!dat was n mooie reis! En nu op naar Nieuw zeeland! n hele fijne reis! en de groetjes uit Noordwijk

lena

Goeie reis en veel plezier in new zeeland !!!groetjes van ons hier knuf xxx