Reisverhalen van Astrid & Tesse

Day 15-17 San Francisco

Day 15 - Oakdale -> San Francisco day 1 Onze nacht in Jerry's motel was niet geweldig. Het motel, dus ook onze kamer lag direct aan een drukke weg.  Er stonden ook alleen maar grote trucks en werkauto's geparkeerd. Waarschijnlijk slapen hier alleen maar werklui! Goed de deuren op slot en we overleven het wel haha.  Het was snikheet op de kamer en we durfden de airco niet zo goed aan te zetten want die zag er te ranzig uit. We hebben de nacht overleefd en keessie stond smorgens weer braaf op ons te wachten om met ons naar San Francisco te rijden!! Op de tom het adres van ons hostel ingevoerd en toen vroeg tom of we de tolwegen wilden vermijden..? Ehm ja eigenlijk wel.. Even kijken hoe hij ons dan stuurt. Oke als we de tolwegen vermijden stuurt hij ons helemaal via het zuiden San Francisco in en we komen vanuit oostelijke richting en we in het noorden van San Francisco slapen. Het scheelde bijna een uur rijden. Nou dan kunnen we net zo goed over de tolweg gaan anders betalen we het aan de benzine voor de extra kilometers. Oke via de tolweg! Deze brengt ons via de Oakland Bay bridge San Francisco binnen. De brug is het tol gedeelte! Voor $4 mochten we de brug over rijden. (in spitsuren kost het $6). Het was megadruk en 274000 voertuigen  maken dagelijks gebruik van de brug en brengen per dag 1,3 miljoen dollar op door over die brug San Francisco binnen te rijden. Het was wel een beleving om over de 7 km lange brug te rijden. Aan de ene kant zagen we de stad en aan de andere kant het Alcatraz eiland, gaaf! Ook zagen we een soort mist boven een gedeelte van de stad hangen.. Wij noordwijkers noemen dat Zeevlam. Hier noemen ze het fog, maar het is het zelfde als zeevlam. Het was ook meteen koud! We moesten door de stad heen om bij ons hostel in Fort Mason te komen. Nog een hele kunst hoor, want San Francisco heeft heel veel hele steile straten!! Het is gelukt we zijn er gekomen. Ons hostel is dus gelegen in fort mason wat betekent dat het aan het water ligt en we uitzicht hebben op de golden gate bridge en alcatraz! Vandaag alleen niet want de hele brug was in de zeevlam verdwenen. We mochten pas om 1500 in onze kamer dus we zijn eerst naar de Fishermans Wharf gegaan. Dat ligt op loopafstand van ons hostel. Daar hebben we een hop on hop off busticket gekocht. Ja ja weer zo'n lekker toeristische sightseeiing bus! Dit is wel de beste manier om de hele stad te kunnen bekijken! We hebben eerst de downtown route gereden waar we in chinatown zijn uitgestapt. Daarna hebben we de route afgereden tot we bij de bekende pier 39 arriveerden. Hier zijn allemaal leuke winkeltjes l, restaurantjes, uitkijkpunten op alcatraz en als klap op de vuurpijl... Daar liggen ook de luie zeeleeuwen!  Het was hier wel veel kouder dan we gewend waren. Voor het eerst een lange broek aan en een dik vest! We besloten ook nog de golden gate busroute te rijden ondanks dat de brug helemaal in de zeevlam was verdwenen. Die sightseeing bussen zijn open dus het was KOUUDD!! Wij "stoere" meiden gingen achterin zitten maar we zijn al snel naar voren gekropen waar een beetje een dak was haha. De busschauffeur had een beetje last van adhd en hield geen tel zn klep haha. Helaas helaas helaas hadden we heel slecht, of zeg maar gerust geen uitzicht op de golden gate bridge.. Maaar we zijn er wel overheen gereden! Morgen wagen we een nieuwe poging!  Day 16 - San Franciso day 2 -> Alcatraz & cheesecakefactory Vanmorgen ging de wekker om 07:00 want vandaag stond Alcatraz op het programma! Gelukkig hadden we de kaartjes van te voren gekocht want Alcatraz is de komende maand uitverkocht! We vertrokken van pier 33, dat was nog een flink end lopen vanaf ons hostel! We waren express vroeg weggegaan want we wisten niet precies hoelang het lopen was. We waren gelukkig ruim op tijd voor onze ferry van 09:30. Na een korte overtocht kwamen we aan op "the rock".  Ee hangt toch een bepaald sfeertje op het eiland. We hebben eerst een 17 min durende film over alcatraz zn geschiedenis gekeken. het is niet altijd een gevangenis geweest, maar dat is wel onze bezoeksreden! Wij zijn nieuwsgierig naar de verblijfplaats van onder andere Scarface Al Capone, Machine Gun Kelly en The Birdman.  Na de film hebben we de audio tour gelopen die ons al vertellend door de gevangenis leidde. Toen we alles gezien hadden waren we onder de indruk. Wat een fascinerende plek.. We zijn terug gegaan naar het vaste land en zijn weer in de hop on hop off bus gestapt. We zijn bij union square uitgestapt. Dat is in het centrum van de stad. Daar zagen we de cheesecake factory en daar moesten we natuurlijk een kijkje nemen. Het bleef niet bij kijken maar we gingen ook proeven haha. Astrid de white chocolate caramel macademia cheesecake en tesse een peanutbutter chocolate cheesecake, jammiee! Ooooh maar wat een gigantische punten. We wilden ons niet misselijk eten want dat vonden we zonde van die overheerlijke cheesecake. Dus..... Tadadada we worden al een beetje amerikaans; "Can we take it with us?" "Yeaah sure i'll bring you some boxes" Dus daar onze eerste doggybags haha. Vandaag hebben we ook de route over de Golden Gate opnieuw gereden en vandaag niet zo veel zeevlam! We hebben goede fotos kunnen maken. We wilde ons geld goed uit het ticket halen dus ook s avonds zijn we in de bus gestapt voor de night tour. We hebben de stad nu goed gezien haha. Het is echt een hele leuke stad! Wij vinden het leuker dan Los Angeles. (Daar is het té groot, té druk en alles té ver uit elkaar) Day 17 - San Francisco day 3 Na het ontbijt zijn we weer naar wharf gelopen omdat vandaag het Golden Gate park op het programma staat. Om daar te komen moeten we eerst met de bus naar union square en vanuit daar op de golden gate park bus stappen. We waren om 10:30 in union square en daar werd ons verteld dat de bus pas om 12:00 naar golden gate park ging. We hebben een lekkere cappucino gedronken en de restjes cheececake uit onze doggybag opgegeten. Jaja wie wat bewaard die heeft wat haha. Om 12:00 zijn we in de bus gestapt en gingen we op weg naar golden gate park, maar toen ging het een beetje mis want we misten de stop! We belandden in een hippie wijk. Eerst vonden we het wel grappig maar als snel waren we se hippies, zwervers, bedelaars en tweedehandswinkeltjes zat. Helaas duurde het 2 uur voordat de volgende bus ons ophaalde! Oh shit waar was het ophaalpunt ook alweer... We zijn maar gaan wachten en op de uitkijk gaan staan. Toen kwam hij eindelijk dus wij zwaaien dat ie moest stoppen. Zegt ie: de stop is 1 block verder, sprintje trekken! Ooh noo we willen hier niet blijven. Hij zag onze blikken en besloot toch de deur maar open te doen haha.  We besloten nog een laatste keer over de golden gate bridge te rijden. Maar dit keer was het heel druk op de weg!  We hadden wel een hele grappige chauffeur die schijt had aan regeltjes en ons dwars door het verkeer heen reed.  Dit was ons San Francisco avontuur, morgen stappen we weer in Keessie en gaan we eindelijk de mooie kustweg Highway 1 op richting Salinas!

Tesse

Vind ik leuk

Irene

Heb jullie verhaal weer met veel plezier gelezen....wat een avonturen beleven jullie toch telkens weer maar nogmaals fantastisch dat jullie dat allemaal doen. Laatste nachtje voor jullie in San Fransisco en dat hup in Keessie en de volgens verhalen de prachtige kustweg richting LA te volgen!! xxx

Dee

Klinkt weer goed meiden! Ik kreeg Tesse's skype bericht gisteren pas binnen :( Heel veel plezier weer! Geniet ervan! Dikke kus

Marieke

Wat een geweldig verhaal weer. Keek al uit naar het San Fransisco verhaal :-) Die foto's van de straten en de huizen zijn zo herkenbaar ( van Fullhouse ;-)) Zal wel even wennen geweest zijn dat het een stuk kouder is daar. Alcatraz ziet er op de foto's al indrukwekkend uit. Dat moet het daar zeker zijn geweest! Kijk alweer uit naar het volgende verhaal. Have fun girls! X

Stephan en Corrina

Even laten weten dat we steeds genieten van jullie verhalen EN foto's, super leuk! Maar iedere keer eenzelfde soort reactie plaatsen is ook zo saai...Helaas ondernemen jullie niets wat NIET LEUK is, dus opnieuw: Geniet ervan, dan genieten wij een klein beetje mee (en zijn ondertussen GROEN van jaloezie...) X

Irene

Ik denk dan beter een reactie dan geen reactie haha

Astrid en Tesse

Wij vinden het leuk dat jullie onze verhalen volgen en leuk vinden! Ook lezen wij elke reactie met plezier en vinden geen enkele saai!;)

Yvonne en Jos

Hi Astrid,
Wat geweldig om te lezen wat voor avonturen jullie meemaken. Je moeder heeft ons de link toegestuurd. Dus wij genieten mee van jullie reis.
Heel veel plezier nog!
Groetjes, Jos en Yvonne

oma s.

lieve meisjes het verhaal was weer leuk en de foto's lekkere cheesecake!Liefs oma Stikkiexxxx

nenske

wederom genoten van jullie verhalen en foto's.