Reisverhalen van Astrid & Tesse

Day 12-14; Bakersfield, Sequoia National Forest, Fresno, Yosemite, Oakdale!

Day 12 - Las Vegas -> Bakersfield Oke ons verhaaltje over Las Vegas was niet met veel details, maarja zoals de titel al zei; What happens in Vegas.. haha nee hoor we hebben ons keurig gedragen! De laatste nacht waren we uitgeweest waardoor we maar kort geslapen hebben. Nadat we onze koffer hebben ingepakt hebben we uitgecheckt en konden we na 3 dagen weer lekker met Keessie op pad! Vandaag stond er een rit van zo'n 4,5 uur naar Bakersfield op de planning. Tess deed nog even een powernappie in de auto. Het uitzicht tijdens deze rit was ook weer prachtig. Sommige mensen zullen het saaie lange wegen vinden, maar wij genieten er juist van! Het autorijden alleen al zien we als een uitstapje! Halverwege de rit hebben we weer even een mac donalds opgezocht om even contact met het thuisfront te hebben (even laten weten dat we las vegas hebben overleefd). Rond 4 pm kwamen bij ons motel in Bakersfield aan. Dit keer helaas geen 2 grote kingsize bedden, maar 1 klein tweepersoonsbed. Hopelijk schoppen we elkaar het bed niet uit haha. Jan van het visitor centre in Lake Havasu City had het al gezegd, maar Bakersfield is niet echt een leuk plaatsje. Dat is opzich niet zo erg, want we waren toch moe van Las Vegas en besloten even snel een broodje te halen en daarna op de kamer te blijven en een avondje tv te kijken! We zijn allebei een beetje "verslaafd" aan de serie True Blood. Hier zijn ze natuurlijk veel verder en als we langs zappen kunnen we het niet laten om even maar Sookie en Bill te kijken haha. Morgen staat Sequoia National Park op de planning, waarna we in Fresno overnachtten. Day 13 - Bakersfield -> Sequoia National Forest, Fresno. Vanochtend hadden we ontbijt bij het motel. Het ontbijt was van 02.00 tot 09.00. Toen we daar om 8.15 kwamen was er eigenlijk niks meer.. Er was nog net genoeg beslag om zelf een all American waffle te maken. Hier hadden we meer dan genoeg aan.  Na het ontbijt zijn we onze koffers gaan halen en zijn we uitgecheckt.  We hebben de tom tom ingesteld op Sequoia National Park en zijn vertrokken. Tommie stuurt ons via de snelste weg maar die willen wij helemaal niet. Wij willen de mooie toeristische route!  Dus ook de kaart erbij gepakt om te kijken welke weg we dan moeten pakken. Gelukt! Het was weer prachtig! Wegen die ons door een berglandschap leidden. Deze wegen gaan natuurlijk veel langzamer dan de freeways. Deze keer ook vooral door de vele scherpe bochten en afgronden naast de weg. Toen we het Sequoia National Forest binnen reden zijn we bij een ranger station gestopt om te vragen hoe we het best door het park konden rijden. Hier werden we ook weer vriendelijk geholpen en met een aantal routekaartjes rijker zijn we verder gereden. We zijn gestopt bij de trail of 100 giants waar we langs enorme bomen zijn gelopen. Toen vroeg een man aan ons: "Excuse me, have you seen some guys walking with a chainsaw?" uhhh nee gelukkig niet haha. (Niks engs hoor, het waren maar mannen die in het bos aan het werk waren.. we zijn ze later tegen gekomen haha). Na de trail of 100 giants zijn we bergafwaarts gereden over de meest "bochtige" weg ever! Dit was eigenlijk best vermoeiend rijden. De bochten waren super scherp en bergafwaarts waardoor we keessie steeds moesten afremmen. Onderweg moesten we ook nog een keer plots op de rem voor een paar wilde koeien die besloten op de weg te gaan lopen. Tess was eerst even bang dat het beren waren en dat ze ons wilden aanvallen haha. Doordat het lang duurde om ons door de bochten heen te werken hadden we alleen maar tijd om Sequoia National Forest te zien en moesten we Sequoia National Park/Kings Canyon overslaan. Toen we Sequoia National Forest uit reden, zijn we doorgegaan naar ons motel in Fresno. Op de kamer zagen we een a4tje liggen waarop stond dat we bij de Italiaan Di Cicco 15% korting kregen, dus zijn we daar een hapje gaan eten. Weer veel te veel! We begrijpen het idee van de doggy bag nu ook.. Dat is hier heel normaal en er wordt ook gevraagd of ze de restjes voor je moeten inpakken.  Morgen staat Yosemite National Park op het programma! Day 14 - Fresno, Yosemite, Oakdale Vanochtend hebben we weer lekker American waffles als ontbijt gemaakt. Daarna zijn we naar Yosemite National Park gereden. We zijn het park via de zuid ingang ingereden. Het is enorm groot met heel veel mogelijkheden. Omdat we alleen vandaag hadden, zijn we naar het visitor centre gereden en hebben we gevraagd wat we met ons tijdschema konden doen. We zijn naar Glacier Point gereden waar we een geweldig mooi uitzich hadden over Yosemite! Daarna zijn we door gereden naar Yosemite Village. De wegen alleen waren al fantastisch. Vanuit Yosemite Village hebben we een korte hike gedaan richting Cook Meadow Point waar we een prachtig 360 graden uitzicht hadden van beneden yosemite, ook weer adembenemend mooi! Onderweg bestond er de kans dat je beren tegenkwam...We zijn geen beren tegen gekomen maar wel een vosje en veel eekhoorntjes en stinkdieren! Omdat het park zo groot was waren dat de enige dingen die we konden doen, maar het uitzicht onderweg was net zo mooi! We hadden geen tijd voor urenlange hikes naar uitkijkpunten. Om 4 uur besloten we aan onze 2 uur durende rit naar Oakdale te beginnen. We reden bergafwaarts over een weg die ons helemaal langs de berg naar beneden leidde. Veel bochten dus, maar ook weer veel wow momentjes.  Yosemite heeft ook weer veel indruk op ons gemaakt! Morgen gaan we voor 3 dagen naar San Fransisco en we zijn benieuwd wat we daar allemaal gaan beleven!

greet

zo jullie hebben al weer goed bezig geweest rijden eten leuke dingen gezien,met keessie gaat het ook goed!n mooi verhaal gelezen! w8 ik op het volgende trip,leuk meiden de groetjes uit noordwijk

Irene

Hoi meiden,
Wat ben ik trots op jullie wat jullie allemaal doen zien en beleven geweldig en wat had die vrouw van het autoverhuur bedrijf gelijk dat een grotere auto beter was voor die rondreis die jullie gingen rijden ........Keessie is een toppertje haha. Voor zulke afstanden is het een stuk veiliger! Over een paar uur gaan jullie alweer voor de volgende uitdaging San Fransisco ik kijk alweer uit naar jullie volgende ervaringen. liefs xxx

Tante Wil

Zo dames wat geweldig dat jullie dit allemaal durven over die bergweggetjes met afgronden ernaast.
Ik krijg al de kriebels als ik het lees haha.
Maar goed tot nu toe schijnt het weer fantastisch geweest te zijn en blijf genieten. xxx

jacqueline

Wat moet het daar geweldig mooi zijn:best wel jaloers op jullie.Liefs en dikke hugs voor jullie 2XXXM

Marieke

Dat was weer leuk wakker worden met gelijk een leuk verhaal van jullie ervaringen en avonturen! Ik ben benieuwd naar jullie verslag over San Fransisco. Ik wil daar ook zoooo graag heen! Veel foto's maken he! Van de tram, de brug, en jullie moeten daar een fietstour gaan maken hoorde ik. Maar dat zullen jullie vanzelf wel ontdekken!

Heel veel plezier en thnx voor de leuke kaart uit Arizona :) X

nenske

weer genoten van jullie verhalen, heel veel plezier in San fransisco.

Nicoline

Superstoere meiden zijn jullie! Echt zo gaaf om jullie avonturen te lezen! En die foto's ...wauw, prachtig! Tes, ook al veel gefilmd? Vast wel! Ben zo benieuwd!

Tot het volgende reisverhaal! xxx

Hanneke Hengsdijk

Wat weer een super gaaf verhaal, fantastisch wat jullie allemaal doen. Goede reis verder en genieten maar. X

Tesse

Ja hoor nic, al veel gefilmd! Kan vast verklappen dat San Francisco leuk is!! :)

jac en Dicky

Lieve groeten van ons