Reisverhalen van Astrid & Tesse

Day 6-7: Palm Springs, Joshua Tree, Lake Havasu City, Route 66 en Flagstaff Arizona

Day 6 - Van San Diego via Palm Springs & Joshua Tree naar Lake Havasu City. Vandaag hebben we onze langste autorit overleefd haha. Om 08:00 zijn we boodschappen gaan doen zodat we in iedergeval genoeg water bij ons hadden onderweg! Oke deze supermarkten zijn HUGE.. Dat duurde dus even langer dan gepland. We keken onze ogen uit. We snappen nu ook wel waarom veel Amerikanen dik zijn.. Het "slechte" eten is goedkoop en word per grote hoeveelheden verkocht. Het gezonde eten daarentegen is een stuk duurder. Nouja wij hebben een rondje supermarkt gedaan en hebben het uiteindelijk bij water, broodjes en fruit gehouden! Oke we zijn nu klaar voor onze rit richting stop 1 in Palm Springs. De wegen werden al een stuk leger vergeleken met de freeways in Los Angeles en San Diego. Na ongeveer 2 uur rijden waren we bij het visitor centre van Palm Springs. Daar hebben we een route gekregen die ons door National Park Joshua Tree zou leiden. Voordat we naar Joshua Tree reden stopten we even bij een Mac om even gebruik te maken van de wifi. Toen we de auto uitstapten voelden het alsof er een hete föhn tegen ons aanblies. Gelukkig heeft onze Keessie lekker airco! Goed in de Mac even geskypt en onze vorige reisverhaaltje geplaatst. Daarna zijn we doorgereden naar Joshua Tree. We wilden eigenlijk via de noord ingang maar de tom tom stuurde ons naar de zuid ingang. Daar kwamen we iets te laat achter, dus zijn we maar verder gereden naar de zuid ingang. De wegen werden steeds leger.. We zijn het park ingereden, fotootjes gemaakt en na ongeveer anderhalf uur bereikte we de noord ingang van het park. Gelukkig hadden we de auto volgetankt voor we het park inreden want bij de uitgang kwamen we een bord tegen met; "next 100 miles no services" Ohh das best een end rijden zonder gas stations... Dat moeten we wel redden.. Thank God na 100 miles kwamen we weer een gas station tegen. We begonnen 'm al een beetje te knijpen toen het pijltje steeds verder naar "empty" zakte. We hebben Keessie voor $50 vol gegooid en konden we met een gerust hart onze rit vervolgen richting Lake Havasu City, waar we overnachtten. We hebben op verlaten maar prachtige wegen gereden. Door woestijngebied maar ook berggebied. In Havasu City is het bloedje heet, ook op de motel kamer. We besloten 's avonds nog even door Havasu City te rijden. Onderweg kwamen we Black Bear diner tegen. Dit was een op en top Amerikaanse diner. Super leuk, alleen de porties eten zijn veel te groot voor ons. We hadden al gekozen voor het senioren "little less diner" gekozen, maar zelfs dit was te veel. We snappen niet hoe die Amerikanen het wegkrijgen! Day 7 - Van Lake Havasu City naar Flagstaff Arizona! Vanochtend zijn we naar het Visitor Centre van Lake Havasu City gereden voor een nieuwe roadmap. De andere road map geeft alleen de wegen in California aan, maar we zijn nu in Arizona! In het visitor centre werd ons gevraagd waar we vandaan kwamen, waarop wij zeiden dat we from Holland zijn. Hierop reageerde Barbie (ja ze heette echt Barbie) "Oh my god, Jan they're from Holland!!!! Jan is from Holland too" Jan werkte ook in het visitor centre en kwam naar ons toe en begon in het Nederlands tegen ons te praten. Jan komt oorspronkelijk uit overijssel maar is met een Amerikaanse getrouwd. We hebben veel informatie, roadmaps en andere brochures gekregen. Jan vertelde ons ook dat we route 66 konden pakken en dat hebben we natuurlijk gedaan! Wat een prachtige wegen, dwars door canyons en bergen! Dat waren onderweg weer een aantal "WOW" momentjes. Het eerste plaatsje waar we langskwamen was Oatman. Dit is een zogenaamde ghost town. Het leek wel een scene uit lucky luke!  Hoe meer we richting Flagstaff kwamen hoe groener de omgeving werd. Boven de bergen zagen we donkere regenluchten hangen en daar zijn we een aantal keer dwars doorheen gereden. Soms was dat wel een beetje eng rijden, want het regende zo hard dat de weg volstroomde en je niks meer kon zien. Rond 15:30 kwamen we aan bij ons motel in Flagstaff. Gelukkig werkt de wifi hier goed. ' s avonds hebben we lekker pizza gegeten bij Fratelli's, "voted best pizza's of flagstaff" (dit keer ons eten maar gedeeld aangezien alles zo groot is). Na het eten zijn we lekker naar de kamer gegaan. Die lange ritten zijn toch best vermoeiend! Morgen gaan we naar de Grand Canyon. Daar zullen we vast ook onze ogen uitkijken!

Marieke

Wow! Zie net een mailtje van jullie binnenkomen dat er een nieuw verhaal is dus ik moest het gewoon gelijk lezen! WAUW! Hoe gaaf allemaal! Route 66, stoerrrr!!!
Ik ben alweer benieuwd naar het volgende verhaal en de foto's. Have fun girls!! XXXXXX

nenske

wat een leuk verhaal weer om te lezen, goede trip weer verder.

Irene

Wat een verhaal en dan de route 66 volgen leuk hoor....ben wel blij dat jullie een grotere auto hebben is denk wel een stuk prettiger rijden lady's!! Wat een wegen en ja zorg dat je genoeg benzine heb voordat je weer aan de volgende tour begint. Xxx

Jorien

Leuk meiden! Veel plezier!!
Liefs

OF DITAAN KOMT WENS JULLIE HEEL VEEL PLEZIER
TOT DE VOLGENDE KEER HEEL VEEL LIEFS OMA STICKER
XXXXXXXXXX VOLLE TANK HOOR//

greet

wat n verhaal, alweer veel gezien!
zo zie je maar,kom je iemand tegen from holland en dat is goed die weten wat meer en de weg! goed van janneman! dus daar kan het ook hardregen,ja alles krijg je in het groot ook al zeg je midium is nog veel! wij zijn in 1995 met de kinderen in orlando geweest toen keken wij onze ogen uit wat n dikkers hier,dat is met cola en eten niet normaal!ja gooi de auto maar vol wand het is niet zo als hier! nou damens kijk uit ,en geniet maar, ik kijk uit naar de nieuwe verhalen.

Dee

Lieverds, lees steeds de verslagen gauw tussen alles door maar reageren via telefoon is heel irritant. Goed om te zien dat jullie het zo naar jullie zin hebben en dat op een botsinkje hier en een bijna lge tank na alles in orde is! Heel veel plezier weer verder!! Xxxx

Nicoline

Lieve meiden, wat een gave verhalen en een stoere foto's! Route 66, hoe leuk is dat! Supercool dat jullie dit allemaal zien en meemaken! Enne...groot gelijk dat jullie de porties delen, het is allemaal too huge daar in de US! Veel plezier met de rest van de trip! xxx

Caroline

Ja Route 66! Zooooooooo bekend, lijkt me superrrrrr.
Wat n avonturen reis dit, heerlijk. Njoy xx

Jan

Leuk om jullie te zien in Lake havasu!!
voor je vrienden als ze ook es gaan: www.golakehavasu.com