Reisverhalen van Astrid & Tesse

San Diego day 4-5

San Diego day 4 - Auto ophalen en begin roadtrip! Na een leuke dag/avond in Hollywood mochten we vanochtend onze huurauto ophalen.. We vonden het toch wel een beetje spannend.  We wilden met de hotelshuttle naar LAX, vanwaar er shuttlebusjes van alamo naar de autoverhuurbedrijven rijden. Gelukkig hadden we vandaag een aardige chauffeussse die ons direct naar Alamo wilde brengen. Bij Alamo aangekomen kregen we de mededeling dat we de kleinste economy auto gehuurd hadden en die eigenlijk niet geschikt is voor onze reisplannen. Ook onze bagage paste niet in de achterbak.. Er werd ons dus een grotere auto aangeraden. Dit was even een tegenvaller en eerst stribbelden we tegen aangezien we al €900 voor de auto hadden neergeteld. De vrouw die bij Alamo werkte was er vriendelijk en begreep onze situatie. De autohuur was voor ons zo duur omdat we under 25 zijn en daar worden hoge toeslagen voor berekent. Ze vond wel dat we een goede deal hadden met Sunny Cars, als we direct bij Alamo hadden geboekt waren we een stuk duurder geweest. Dat was dan weer een meevaller. Maar goed nog steeds het probleem met de grootte van de auto.. Aangezien we hele grote afstanden afleggen en naar de Grand Canyon gaan rijden en we afentoe de bagage in de auto moeten laten is het gewoon verstandiger om een iets grotere auto te nemen. Oke goed, de mevrouw van Alamo deed ook haar best en voerde een airline discount in en gaf ons een midsize suv voor de prijs van een gewone midsized car. We kozen ervoor toch een toeslag te betalen en een upgrade naar een midsize suv/intermediate car te nemen. We mochten naar de rij auto's uit die categorie lopen en er een uitkiezen die we wilden. Tja waar zijn de papa's dan als je ze nodig hebt.. Welke auto, welk merk is nou het best? We konden kiezen uit een ford, mazda, toyota, kia sportage. We kozen voor de kia sportage!  Oke even een rondje om de auto gelopen, de krasjes die erop zaten op film vastgelegd en de koffers achterin gelegd. We are ready to go!  Astrid heeft het eerste stuk gereden. Het was wel even wennen dat de auto een automaat is en aan de remmen die heel goed reageren. Alles ging goed en we zaten binnen een mum van tijd op de freeway richting San Diego!! Woohooo we doen het gewoon! Na ruim een uur stopten we bij een viewpoint voor wat fotomomentjes en daarna ging Tess aan het stuur. Ja  hoor ook bij Tess gaat het rijden goed af! We zijn trots op onszelf haha. Twee meiden in een grote kia sportage, die hadden we niet zien aankomen, maar het voelt goed!! Rond 12:00 kwamen we aan bij ons motel Premier Inns. We hadden een kamer geboekt met 1 queenbed, maar ook daar was de receptioniste vriendelijk en kregen we een kamer met 2 queenbeds! We hebben de koffers geïnstalleerd, bikini aangedaan en op naar Mission Beach voor een dagje strand. Het was maar een ritje  van 10 min, maar we hebben dik een uur moeten zoeken voor een parkeerplek.. We waren niet de enige met het idee om lekker naar Mission Beach te gaan. Uiteindelijk is het gelukt en hebben we een duik genomen in de Pacific Ocean! Aan het eind van de middag hebben we even een rondje gelopen over Belmont Park, dit is een soort vaste kermis. Toen zijn we terug gereden naar het motel, hebben ons opgefrist en zijn naar Old Town gegaan om een hapje te eten. Old Town is een historische mexicaanse wijk met heel veel restaurantjes. Het was erg gezellig! We zijn super blij met onze Kia Keessie en dat TommieTommie zo goed werkt! Morgen staat ons weer een geweldige dag in Seaworld te wachten.. San Diego day 5 - Seaworld! Vandaag zijn we met Keessie naar Seaworld gereden. Het was super dichtbij, binnen 10 min waren we  er al. We waren vroeg en hadden een parkeerplek dichtbij. Om klokslag 10:00 werd het park geopend met het volkslied van The United States of America. Haha hoe Amerikaans... Voorafgaand aan de Orca show werden alle mannen/vrouwen die het amerikaanse leger dienen of gediend hebben gevraagd op te staan en die werden dan geeerd en kregen een waanzinnig applaus. Dit kennen wij hollanders niet, maar het is fantastisch om te ervaren. We hebben alweer een geweldige dag gehad. Met als hoogtepunt het aaien van de dolfijnen. WOW dat was super! Ook hebben we manta rays geaaid, die voelen lekker slijmie haha. Verder waren er schattige otters, schreeuwende zeeleeuwen, haaien, nouja eigenlijk alle soorten zeedieren. Ons favorietje is de witte Beluga!  We hebben de orca ocean show gezien waar we wederom in de soak zone zaten. Dit keer deed het zn naam eer aan! De show was prachtig. Ook de dolfijnenshow was geweldig. Alles is hier overweldigend. Om 19:00 hebben we de orca show voor de tweede keer gezien (Nu niet in de soak zone) Na de show zijn we richting uitgang gegaan en gingen we weer richting motel, dachten we... Tot we bij de stoplichten BOEM voelden.. In shock keken we elkaar een en dachten ja hoor dat hebben wij weer.. Knalt er even een auto achterop onze Keessie:( We schrokken ons kapot. Wij naar de zijkant en gelukkig stopte die vrouw ook. We hebben meteen het autoverhuurbedrijf gebeld en alles is netjes afgehandeld. Er is niet veel schade te zien, maar we balen enorm. Wij rijden voorzichtig en dan knalt er iemand achterop je.  Hopelijk is dit het ergste wat ons met de auto gebeurd! Anyway Seaworld was geweldig!  Morgen staat ons een lange rit richting Havasu City te wachten!

Irene

Was blij met je Skype gesprekje .....lang leve de Mac haha. Maar nu hebben jullie nog een aardige rit van zo'n 4 uur voor de boeg tot jullie volgende hostel maar eerst nog een bezoek aan het national park!! Maar blij dat jullie Keesie en Tommie hebben. Liefs van ons en kijk alweer uit naar jullie volgende avontuur en de foto's. Xxx

tante Wil

Zo meiden dat is in een korte tijd al een hele belevenis,en ja iemand die op je auto knalt kun je ook wel missen, maar gelukkig weinig schade en jullie helemaal heel.
Dat is het belangrijkste.
We genieten van jullie stukjes, ga zo door en blijf genieten. xxx

Mas & mark

Nou dames klinkt echt supers! Vind het super stoer van jullie!!! Geniet nog lekker en lief zijn voor keessie! ;-)

greet

ja leuk damens jullie verhaal!heel wat gezien en gedaan,
en dan met kiakeessie en tommy jullie zijn niet alleen!!ha ha!En dan nog n zoen achter op keessie ,gelukkig zijn jullie heel!echt wat voor jou astrid die naam laggguu dus ryan is de andere kant op gegaan?ja leuk zeker al die dolfijne en andere dieren tezien!en kia keessie is lekker ruim ik vindt het n leuke auto,en dan al dat applaus gaat er wat door je heen als je het aan hoord,jullie hebben het echt naar je zin als ik het verhaal leest nou meiden ik wacht op jullie new story!

Marc, Hanneke

Wat een heerlijk verhaal weer, naar dat jullie aangereden zijn maar gelukkig geen persoonlijk letsel. Geniet maar van alles,rij voorzichtig en wij volgen jullie verhalen. X

guidy

Wat hebben jullie al veel gedaan in die paar dagen! Leuk om jullie avonturen te lezen. Veel plezier bij jullie volgende avontuur.

Marieke

Hey zusje & Tess!
Leuk om weer een nieuw verhaal en avondtuur van jullie te lezen. Wel even schrikken dat ''ongeluk''. Gelukkig is alles goed gekomen en in dit geval maar goed dat jullie een dikke bak hebben ipv zo'n klein autootje!
Foto's zijn ook weer gaaf! Ben eigenlijk een beetje kwijt welke route jullie precies gaan afleggen. Jammer dat je dat op deze site nergens kwijt kunt. Nouja, we zien het wel! Mac Donalds zijn er overal dus we lezen jullie snel weer. Heel veel plezier en slaap lekker nog even voor nu!

xxxx

terry

oww wat heerlijk om zo wakker te worden...

Tante Sylvia

Wat een ervaringen nu al geniet met volle teugen dan doen wij het van jullie verslagen.

jacqueline

lieve meiden,vanuit bij Co en Piet,:weer goed te lezen dat het goed gaat zoals je zus schrijft,maar goed dat deze auto iets kan hebben met dat kleintje was er misschien meer schade,maar ook fijndat alles weer geregelt is.Veelliefs XXXM/V

Laura

Woww wat gaaf zeg om jullie verhalen te lezen en volgen! Zo te zien zijn jullie lekker aan het genieten... En dit is dan nog maar de eerste week! Ben benieuwd naar de volgende weken! Heel veel plezier nog!!! xx