Reisverhalen van Astrid & Tesse

Los Angeles day 1-3

Los Angeles day 1 Donderdag 16 aug zijn we om 11:15 geland. We hebben een goede vlucht gehad. We hebben lekker filmpjes gekeken en afentoe de beentjes gestrekt. We zaten achterin het vliegtuig en daar gingen we even naar buiten kijken. We vlogen boven groenland, dat was een prachtig gezicht! Eenmaal aangekomen op LAX begon ons Amerikaanse avontuur. Het duurde een hele tijd voor we door de douane waren. (Dit ook omdat er net een vliegtuig vol chinezen voor ons door de douane moest, echt die Chinezen zijn overal!)  Toen waren we eindelijk aan de beurt, gelukkig wel bij een leuke vent haha. Meteen je vingerafdrukken afgeven en aangeven wat je komt doen.. De koffers waren er al. We hebben meteen wat dollars gehaald en de shuttle van het hotel gebeld. Dat ging al een beetje raar. Na anderhalf uur kwam die stomme shuttle bus dan eindelijk en konden we naar het hotel. Inchecken verliep soepel, maar die meiden bij de receptie zijn super onbeleefd! De kamer is prima, 2 slaapkamers met elk een dubbelbed! Nadat we de koffers hadden uitgepakt gingen we even een rondje lopen om te kijken hoe de omgeving is. Nou die is niet best. We liepen langs een stel donkere types en één zo'n griet begon al: "Do you girls need some black body wash"  excuse me?? We zijn maar gauw weer terug naar het hotel gelopen. We wilden savonds nog even de stad in maar we kregen toch last van een jetlag en om 16:00 stortten we in. We vielen in slaap tot 21:30. Toen zijn we maar op de kamer gebleven. Met als resultaat dat Astrid om 02:30 klaarwakker was en ook Tess errug vroeg wakker was.  LA Day 2- Universal Studio's Aangezien we allebei al vroeg wakker waren zijn we lekker vroeg op pad gegaan richting UNIVERSAL STUDIO'S. Daar hadden we super veel zin in! Als ontbijt hebben we even snel een gratis blueberry muffin gescoord en zijn we in de shuttlebus naar het treinstation / metro gestapt. Het lukte eerst niet zo goed met kaartjes kopen. Uiteindelijk kwam een aardige amerikaan ons te hulp en vertelde ons ook hoe we het beste konden reizen en dat we beter de blauwe metrolijn konden mijden aangezien die recht door de ghetto rijdt. We hebben zijn advies opgevolgd maar een uur later en nog niet in de buurt van de studio's duurde het ons te lang duren en vonden we het zonde van ons entreekaartje om pas laat in het park aan te komen. Dus we zijn in de taxi gestapt. Dit was een goed idee, we waren er in een kwartier en de beste man bracht ons helemaal tot de ingang.  Daar zijn we dan.. The Universal Studio's. Wat gaaf, fantastisch, geweldig, dat zijn de woorden die we de hele dag door zeiden! We begonnen bij de show "Waterworld" we zaten in de "soak zone" dus we werden lekker nat, fantastisch!  Toen alle attracties af;  Shrek 4D: cool The Simpsons ride : awesome!  Jurrasic Park: geweldig! Transformers 3D: WOW GREAT! Studio Tour: super leuk The mummy ride: AAH eng, maar heel gaaf The terminator show: cool Het park was tot 20:00 open en we gingen met moeie beentjes richting uitgang. Wow wat een dag! La Day 3- Hollywood Na een geweldige dag in The Universal studios zijn we vandaag naar Hollywood geweest. We namen de hotel shuttle naar het busstation om van daaruit uit te vogelen hoe we in Hollywood kwamen. In de shuttle ontmoetten we onze nieuwe vriend Ryan from New Zealand. Hij ging ook naar Hollywood, dus we hebben met zn drietjes uitgevogeld hoe we er moesten komen. Na een paar overstappen en een paar uur verder waren we rond 11 uur  in Hollywood! Bij de Walk of fame!! Astrid wilde graag de ster van Jack Bauer(Kiefer Sutherland) zien en verdomd, we liepen er vrijwel direct overheen!  We besloten een heerlijk op en top toeristishe hollywood tour te doen. Dat was leuk. Lekker door beverly hills en huizen bekijken van sterren! Verder hebben we een beetje rondgewandeld en besloten we om nog naar Griffith Observetory te gaan. Ook dit weer met het openbaar vervoer, dus het duurde even voor we er waren. Maar het was het waard. We hadden een prachtig uitzicht over LA en een perfect fotomomentje met het "HOLLYWOOD" bord. We hebben nog even wat gegeten op sunset boulevard en toen weer terug richting hotel. Het o.v. is echt waardeloos. We hebben een poging gewaagd maar het werd donker en voelde ons niet zo veilig, dus hebben we het laatste stuk wijs een taxi genomen! Morgen mogen we onze huurauto ophalen en kan de roadtrip beginnen. Op naar stop 1 San Diego!! Xxxx As&Tes

Irene

Jullie verhaal gelezen.....jaja die afstanden daar dat is jammer van de tijd maar goed jullie hebben gezien en gedaan wat de planning was en weer veilig terug gekomen in jullie hostel!! Nu de volgende trip richting San Diego.....doe voorzichtig en ben benieuwd naar jullie volgende ervaringen.
Heel veel liefs van ons xxx

Stephan en Corrina

Gaaf! De Studio's en Hollywood! Nu heerlijk met jullie 'eigen' vervoer verder. Suc6! X

Jacqueline

Wat fijndat het allemaal goed loopt muv. het ov silm om taxi's te nemen neem aan dat er ook foto's en misschien een filmpje is gemaakt .Leuk geschreven.Ben benieuwd naar het vervolg.XXXM

nenske

weer genoten van je reisverhaal.

greet

hoi meiden
zo zie je maar wat je tegen kan komen,met black body!
goed dat jullie zijn terug gegaan.lijk mij ook gaaf die studio .veel gezien leuk hoor.En toen die ryan ontmoet is het wat ? geen tandje je weet wat ik bedoeld!ha ha.Die bussen zijn meestal niet ,het duurt altijd lang voor ze komen ,of komen helemaal niet!goed gedaan om n taxi tenemen gaat sneller!O ,WAt gaaf,Beverly hills gezien leuk zeker!genieten jullie maar ,ik kijk uit na jullie volgende verhaal!ga nu zwemmen het is hier heel warm 30 gr en op strand geen plek meer ,ik heb eerst gewerkt ppphhhuuff! groetjes jaap & greet toy toy.

Frans en marianne

Leuk,leuk en nog eens leuk, wij beleven onze reis opnieuw.

Nicoline

Gaaf hoor meiden! Onwijs leuk, die toeristische hot spots! Lijkt me super om allemaal te zien! Groot gelijk dat jullie een taxi nemen en geen ov.... veiligheid voor alles! Geniet ervan en veel liefs van ons!

terry

hey meiden, ik heb geen boek meer nodig, heerlijk om jullie verhalen te lezen, ook ik beleef alles weer opnieuw, SUPER LEUK !! nog even 1 misschien overbodige tip..ga aub niet met je huurauto zomaar de snelweg af, hebben wij per ongeluk gedaan en kwamen toen downtown en dat was achteraf erg gevaarlijk, heel veel plezier en kom maar op met de verhalen en foto's x van ons

Elize

Wat een heerlijk verhaal! Wacht met spanning op het San Diego avontuur! Xxx

oma s

hoar i meisjes
Volgens muti zitten jullie nu inhet vliegtuig naar NZ
Ik hoop dat jullie daar ook heelveel zien en genieten
We kijken weer uit naar de mooie verhalen
Lieve groeten oma st xxxxx